Projekty szyte na miarę

Projekty szyte na miarę
Działalność 7R SA na rynku rozpoczęła się od pierwszej podpisanej umowy na wynajem 5000 mkw. powierzchni w nowo wybudowanym magazynie w Kowalach koło Gdańska.

Pierwsza transakcja i zadowolony klient pociągnęły za sobą kolejne projekty, a firma z roku na rok powiększała swoje magazynowe portfolio. Tak rozpoczęła się historia jednego z największych obecnie ogólnopolskich deweloperów specjalizujących się w dostarczaniu powierzchni magazynowych i logistycznych na wynajem.
Pierwszy projekt magazynowy powstał w 2009 roku z potrzeby własnej. Jedna ze spółek należąca do założyciela 7R sprowadzała wówczas drogą morską artykuły spożywcze z zagranicy, które, zanim trafiły do odbiorców w całym kraju, były przechowywane w gdańskich magazynach. Wybór nowoczesnych obiektów magazynowych na trójmiejskim rynku był wówczas bardzo ograniczony i nie spełniał oczekiwań spółki. Wtedy zrodził się pomysł, aby samodzielnie wybudować obiekt, który zaspokoi potrzeby własne, a jednocześnie będzie mógł zaoferować nowoczesną powierzchnię magazynową innym podmiotom, zmagającym się z tym samym problemem. Tak powstał 7R Park Gdańsk I. Zainteresowanie wynajmem wolnej powierzchni w nowo powstającym obiekcie pojawiło się jeszcze w trakcie jego budowy.
Pierwszym klientem 7R była firma BBK S.A. – wiodący importer i dystrybutor artykułów wyposażenia wnętrz, właściciel marek Home&You, Essex oraz àTab. W 2010 r., w konsekwencji rozwoju swojej działalności, firma rozpoczęła poszukiwania nowego obiektu, który odpowiadałby jej rosnącym potrzebom.

Liczy się elastyczność

– Każdego dnia, gdy jechałam do pracy, przejeżdżałam obwodnicą Gdańska obok budowanego pierwszego obiektu 7R Park Gdańsk. W tym samym czasie nasza spółka borykała się z problemem zbyt małej powierzchni magazynowej, rozproszonej po Gdyni i Gdańsku. Zarząd firmy podjął decyzję, aby poszukać czegoś, co pozwoli skupić w jednym miejscu zarówno działalność magazynową, jak i biurową. Zależało nam na tym, aby nasi pracownicy, dojeżdżający z całego Trójmiasta, mieli łatwy i szybki dostęp do nowego obiektu. Lokalizacja Parku, a właściwie wtedy dopiero pierwszego magazynu budowanego przez 7R, wydawała nam się optymalna. Rozpoczęliśmy rozmowy z wiceprezesem 7R, panem Ryszardem Gretkowskim. Obiekt był już praktycznie wybudowany, mimo to 7R podeszło do nas bardzo elastycznie i dostosowało budynek do naszych potrzeb – mówi Izabela Matysiak, kierownik administracji, inwestycji i rozliczeń w BBK S.A.
Umowa zawarta między firmami dotyczyła wynajęcia 5 000 mkw. powierzchni magazynowej i ok. 1 200 mkw. powierzchni biurowej. Wraz z dynamicznym rozwojem swojej działalności, BBK S.A. sukcesywnie zwiększało zajmowaną powierzchnię w 7R Park Gdańsk. W 2012 r. rozpoczęły się rozmowy na temat budowy nowego dedykowanego magazynu, który w całości miał zostać przeznaczony pod rosnące potrzeby BBK S.A. Dwa lata później oddano do użytku obiekt liczący ponad 20 000 mkw., przystosowany do oczekiwań BBK S.A.
– Magazyn w Gdańsku był i wciąż jest jedynym obiektem dystrybucyjnym BBK. To nasz główny magazyn centralny, który w tej chwili obsługuje wszystkie salony Home&You w Polsce i Europie, a także magazyn dla produktów marki Essex dostępnych w supermarketach. Z nowego obiektu BTS obsługiwane są nie tylko nasze salony, ale także nasz sklep internetowy. Miesięcznie magazyn opuszcza ponad 1,75 mln sztuk towarów, czyli ponad 20 mln rocznie – dodaje Izabela Matysiak.

Wspólny rozwój

Lata współpracy między BBK S.A a 7R SA pokazały, w jaki sposób ekspansja działalności najemcy wpływa na rozwój dewelopera. W tym czasie liczba salonów marki Home&You w Polsce wzrosła ponad 5-krotnie – z 30 do 160. Jednocześnie ponad 4-krokrotnie powiększyła się powierzchnia wynajmowana przez BBK w Parku 7R Gdańsk.
– Do kontynuowania współpracy z 7R przekonywała nas elastyczność dewelopera i partnerskie podejście biznesowe. W ciągu ostatnich lat rozwijaliśmy się bardzo dynamicznie. Teraz ponownie jesteśmy w sytuacji, kiedy dedykowany nam obiekt powoli przestaje wystarczać i znów rozmawiamy z 7R o kolejnej powierzchni. Wierzę, że nasz rozwój również przyczynił się do wzrostów, które obecnie notuje 7R. W moim przekonaniu grupa 7R SA stała się obecnie jednym z największych graczy na polskim rynku – podsumowuje Izabela Matysiak.

Prestiżowe inwestycje 7R otworzyły firmie drzwi do kolejnych ambitnych zadań. Po dziesięciu latach filozofia działania pozostaje niezmienna – najważniejszy jest klient oraz jego potrzeby, i to jest klucz do sukcesu 7R.

Kolejne ambitne projekty

Firma 7R SA od budowy pierwszego magazynu w Gdańsku sukcesywnie powiększała oferowaną powierzchnię. W latach 2012 i 2013 dostarczyła dwa nowoczesne i funkcjonalne obiekty biurowo-serwisowe firmie MAN Truck & Bus Polska. Deweloper został wybrany po wielomiesięcznym i wymagającym procesie wyłaniania najlepszej oferty deweloperskiej na polskim rynku.
– Poszukując dewelopera specjalizującego się w dostarczaniu powierzchni na długoterminowy wynajem, analizowaliśmy wiele ofert. Ze względu na specyficzne wymagania związane z naszymi projektami, długo nie mogliśmy znaleźć odpowiedniej firmy, która w pełni odpowiedziałaby na nasze potrzeby. Argumentem przemawiającym za 7R była większa niż w przypadku innych deweloperów elastyczność. Zaoferowali nam dostosowanie budynku do naszych potrzeb i podjęli to niełatwe wyzwanie – mówi Bartłomiej Ciemiński, dyrektor ds. serwisu w MAN Truck & Bus Polska.

Elastyczność, terminowość i wysoka jakość dostarczonych projektów spełniły oczekiwania inwestora. Centra Biurowo-Serwisowe MAN powstały w Małopolu koło Warszawy oraz w Modlnicy koło Krakowa. W obiektach znajdują się stacje serwisowe oraz biura sprzedaży nowych i używanych samochodów ciężarowych i autobusów.
– Biorąc pod uwagę nasze poprzednie doświadczenie, byliśmy pozytywnie zaskoczeni rekordowym tempem, w jakim deweloper zdobył wszystkie potrzebne pozwolenia i rozpoczął budowę. Doświadczenie i wiedza 7R pomagały w sprawnym rozwiązywaniu wszystkich prawnych aspektów związanych z lokalnym budownictwem. Ta niezwykle cenna na rynku umiejętność oraz indywidualne podejście do klienta to niewątpliwe zalety 7R – dodaje Bartłomiej Ciemiński.
MAN Truck & Bus Polska działa na terenie całego kraju. Siedziba główna firmy znajduje się w Wolicy koło Warszawy, gdzie zlokalizowany jest jeden z siedmiu głównych oddziałów, tzw. Truck & Bus Center. W samych obiektach w Małopolu i Modlnicy rocznie realizowanych jest łącznie ponad
3 200 obsług i napraw pojazdów oraz około 840 transakcji.
Pierwsze prestiżowe inwestycje zrealizowane przez 7R były dużym wyróżnieniem i otworzyły firmie drzwi do kolejnych transakcji i ambitnych zadań. Po dziesięciu latach funkcjonowania filozofia działania pozostaje niezmienna – najważniejszy jest klient oraz jego potrzeby, i to jest klucz do sukcesu 7R. Firma, która startowała od pojedynczych klientów w niewielkich magazynach, teraz dysponuje nowoczesną powierzchnią magazynową w całej Polsce, sięgającą setek tysięcy metrów kwadratowych i dziesiątkami zadowolonych najemców.

TEKST: Aleksandra Wojdyła

Written By
More from admin

Nasz człowiek w Gwatemali

Nieznany, fascynujący świat można znaleźć tuż za lasem, w bok od głównej...
Czytaj dalej