Leasingowy dream team

Leasingowy dream team
Do 1 września 2019 r. 7R znalazło i pozyskało klientów na ponad 176 500 mkw. powierzchni magazynowej w swoich inwestycjach w całym kraju. Nie byłoby to możliwe, gdyby nie zespół profesjonalistów tworzących Leasing Department w 7R.

Ostatnie dwa lata to czas dynamicznego rozwoju dla 7R. Z pozycji lidera na dwóch rynkach regionalnych spółka urosła do rangi jednego z największych deweloperów w kraju. Według raportu JLL pod względem powierzchni w budowie 7R zajmuje wysokie trzecie miejsce, wyprzedzając wielu dotychczas silniejszych rynkowych graczy.

Przełomowy był rok 2017, kiedy deweloper oddał do użytku ok. 140 000 mkw. nowoczesnych magazynów, tym samym podwajając swoje dotychczasowe portfolio. Podobnym wynikiem zakończył się 2018 rok, z jedną bardzo istotną różnicą – do dwóch flagowych projektów w Gdańsku i Krakowie dołączyły trzy nowe lokalizacje, a w planach już wtedy było ich wiele więcej. Pokłosiem tego jest rok 2019 – w realizacji i przygotowaniu firma ma ponad 600 000 mkw. nowoczesnej powierzchni magazynowej, z czego niemal połowa zostanie oddana do użytku jeszcze do końca 2019 r. Jednak to wszystko nie wydarzyłoby się, gdyby nie ludzie, którzy tworzą tę firmę.

Podział zadań

Wybudowanie magazynów to połowa sukcesu; druga połowa to ich komercjalizacja, o co dbają osoby pracujące w kierowanym przez Macieja Krawieckiego dziale leasingu. Obecnie liczy on osiem osób pracujących w: Krakowie, Warszawie, Gdańsku i Sosnowcu. Biura w różnych częściach Polski pozwalają 7R być zawsze blisko klientów i lepiej poznać potrzeby lokalnych najemców oraz specyfikę ich działania na danym rynku.
– Kiedy pod koniec 2017 r. dołączyłem do firmy, dział leasingu był znacznie mniejszy i liczył raptem trzy osoby. Aby móc realizować i wynajmować kolejne inwestycje w założonym tempie, konieczne było zwiększenie zatrudnienia – mówi Maciej Krawiecki, Leasing Director 7R SA.
Każda z osób pracujących w dziale leasingu 7R zajmuje się innym regionem. Joanna Ociepka-Wojciechowska pracuje w centrali w Krakowie i odpowiada za projekty w Małopolsce i na Podkarpaciu, Mateusz Gierka, będąc w Sosnowcu, jest do dyspozycji klientów ze Śląska, a Marzena Taube w Gdańsku wspiera firmy z Trójmiasta. W warszawskim biurze pracują: Małgorzata Czepel – odpowiedzialna za wynajem powierzchni w Wielkopolsce i na Górnym Śląsku, Katarzyna Litwin działająca na Mazowszu, w Polsce centralnej i województwie zachodniopomorskim oraz Karol Górnicki zajmujący się wynajmem powierzchni w Kielcach i współpracą z klientami poszukującymi obiektów BTS. Wszystkich leasing menagerów w ich codziennych obowiązkach wspiera Paulina Kozłowska – Leasing Coordinator.
– Nie jesteśmy wielką korporacją, w której leasing menagerowie dostają jedynie wąski zakres obowiązków. U nas każdy ma realny wpływ na to, jak wygląda dział leasingu, budynki 7R w regionie, za który odpowiada, czy parki, które komercjalizuje – dodaje Maciej Krawiecki.

Wybudowanie magazynów to połowa sukcesu; druga połowa to ich komercjalizacja, o co dbają osoby pracujące w dziale leasingu. Obecnie liczy on osiem osób, pracujących w: Krakowie, Warszawie, Gdańsku i Sosnowcu.

Po pierwsze jakość

Mimo kilkukrotnego zwiększenia skali działalności w ciągu ostatnich kilku lat, w 7R cały czas najważniejsza jest dbałość o najwyższą jakość. Potwierdzeniem tego są wyniki badań postrzegania marki 7R na rynku, które zostały przeprowadzone przez GfK Polonia w lipcu 2019 r. Według nich tym, co wyróżnia dewelopera na tle konkurencji, jest jakość realizowanych magazynów, umiejętność dostosowania obiektów do specyficznych potrzeb klientów, a także pozytywne doświadczenia współpracy z 7R – dobre relacje, szybka obsługa i komunikatywni pracownicy.
– To pokazuje, że strategia, którą przyjęliśmy – czyli przede wszystkim elastyczne reagowanie na potrzeby klientów i możliwość modyfikowania projektów pod kątem ich wymagań – sprawdza się. Uważam, że jest to możliwe tylko i wyłącznie dzięki inwestowaniu w wiedzę. Dla mnie, jako przełożonego, ogromnie ważne jest, aby cały czas móc rozwijać i podnosić kwalifikacje moich pracowników. Tylko dzięki temu będą oni w stanie rozumieć rynek, potrzeby klientów i jak najlepiej na nie odpowiadać. W naszej pracy niezwykle istotne jest, aby nie tylko pokazywać klientom, że zrobimy wszystko, o co poproszą, ale także umieć ustrzec ich przed zagrożeniami i nietrafionymi rozwiązaniami – podkreśla Maciej Krawiecki.
Ponieważ 7R cały czas się rozwija i w każdym kwartale rozpoczynane są nowe inwestycje, niewykluczone jest, że w niedalekiej przyszłości do firmy dołączą kolejne osoby. Wszystko po to, aby cały czas móc zapewnić klientom najwyższą jakość obsługi i niezmiennie wysoki poziom zaangażowania we wszystkie projekty.
– Zatrudniając kolejne osoby, biorę pod uwagę to, jak zespół będzie działał jako całość. Staram się budować go w oparciu o osobowości i wydaje mi się, że do tej pory udawało się nam idealnie dobierać poszczególne osoby pod kątem tego, co chcą robić, jakie mają podejście i na czym im zależy. Wzajemnie się uzupełniamy i pozytywnie nastawiamy do kolejnych wyzwań. Nie ma lepszej motywacji do pracy niż świadomość, że się robi to, co lubi, z ludźmi, z którymi dobrze się czujemy. Wszystkiego innego można się nauczyć – podsumowuje Maciej Krawiecki.

TEKST: Marta Białowąs

Written By
More from admin

Ruszyła budowa 7R Park Wrocław

Prace będą przebiegały etapami. W pierwszym, już rozpoczętym, powstanie około 10 000 mkw. nowoczesnej...
Czytaj dalej